söndag 21 mars 2010

Soul Confusion.

Välkommen hit, nu är ni äntligen framme. Pondicherry. Detta är nu. Här bor jag, det här gör jag.
Ni är vackrast av allt. Jag saknar er.

Det vackra. Allt det vackra.

Plugg igen. Det är mycket mycket plugg.

Post-yoga plugg.
Himmel!

Efter vårt första tidiga Yoga-pass.

Solen också.

Morgonen kom.

Vi åt middag med Mia (och Natalite, Tuva och Nina, men de syns inte).

Mahatma Gandhi Road.

Tjenare Tompa!

Petite Canal.

Indiska sidan av stan.

Naturkraft!

Strandpromenaden.

Vi åt lunch hos vår vän Senthil på Banana Café.

Tut tut!

Lianer...

Tove spatserar vidare på Franska sidan.

Bienvenue à la France!

Brum brum!

Byggarbetarna mittemot oss på taket. Flitiga!

Sydindisk skollunch.

Skolgården igen.

Rast igen.

Rökrutan.

Rast.

Skolgården.

Klassrummet.

Vi lärde oss allt om Sarees!

Demonstrationen!

Tove och utsikten.

Grannen hänger sin tvätt.

Mollgan i kvällsolen på vårt hustak.

Pondicherry från taket.

Solen tittar in när Tove sminkar sig.

...i detta rummet!

Här bor vi, jag och Tove, högst upp på taket...

Autorickshaw-autorockstar.
Hej hej!

Tove kom, så söt hon är vid Bengaliska Viken.

...och jag åkte till Chennais flygplats.

Hejdå Nils! Han skrattade sig upp i bergen...

Vi kom fram till min nya hemstad. Backpackandet slut för ett tag.

5 kommentarer:

  1. Kära Henning.
    Vilken annorlunda värld! Så varm, så lugn, så mkt färg. Själv sitter jag och tittar på Bajens sjätte (?) försök att ta SM-guld i bandy. Det är så mkt snö att matchen delats i tre perioder för att de måste ploga. Våren tog ledigt.
    Skulle gärna byta mot en dos av ert just nu. Underbara bilder. Saknar dig.
    Kram, älskar dig, pappa

    SvaraRadera
  2. OJ jag blir alldeles matt av att bilderna är så vackra och av saknad efter dig. kan du skicka den på dig och Tove i hängmattan i högre upplösning, vill skriva ut den? och fler bilder men först den. kram från mammman
    ps Bajen TOG SMguld, kompis Zlatan gjorde ett mål och Obamas sjukvårdsreform gick igenom, solen skiner idag.

    SvaraRadera
  3. Henning! Tack för låten som vi fick via Annastina - helt underbar! Sentimental (i ordets vackraste bemärkelse) och livskraftig i samma andetag. Snabb och långsam, vacker och ball, och så mycket H+T. Vill gärna höra mer...

    Underbara bilder också, det där kommer att bli ett minne för er så småningom, just nu känns det som om det är ett minne för mig, genom er - låter konstigt?

    Kramar till er båda!
    k

    SvaraRadera
  4. Kul att följa er resa ^^ darjeeling

    hoppas ni har det superhärligt överallt

    pussar JOS

    SvaraRadera
  5. Hej Henning & Tove! Nu är våren här och solen lyser på våra bleka ansikten. Yaru har såklart börjat med sina solglasögon. Och snart har hon även riktiga glasögon. jo, säger vi, precis som Henning, mamma och pappa! Vi längtar mycket efter er här och många gånger har jag tittat på de vackra bilderna. Docj har inte ron infunnit sig så att jag lämnat spår på era fina sidor. Så nu sätter jag ner en liten fot och en liten trampdyna och säger HEEEEJ! och hoppas ni får en underbar sista tid för denna gång i Indialand. Massa kärlek och varma kramar till er båda från Isa

    SvaraRadera